Min resa räknas oxå.

Jag fick nog! 
Jag orkade inte längre dra in magen och kände mig trött och hängig jämt. 
När jag såg kort från smögen sommaren-14 då ville jag kräkas.
Vad hade jag gjort med min kropp? 
Två barn men det är ingen ursäkt mot lathet. 

Januari-15
Hård kamp mot kropp och själ. 
Det var dax att börja kämpa.
Om det varit lätt? Nej verkligen inte, men under hela resan har jag varit lycklig. 

Jag vill tacka Morgan Andersson och Malin Stensson på "Fight fit Kristinehamn" för att ni fått mig att glädjas och längta till träning varje dag. 
Utan era puschar hade jag fortfarande suttit i soffan och känt mig som en ledsen deg klump. 







Första passet var ren nervositet. 
Jag hade hört om de som svimmat,spytt och aldrig vågat sig tillbaks. 
Uppskrämd gav jag mig fasiken på att jag skulle klara av detta. 
I efterhand vet man om att skrämsel taktiken fungerade, jag klarade första passet med hulkningar på toaletten. 

Jag vart helt såld på upplägget, vem som helst kan vara med. Gammal som ung, stor som liten, stark som svag. Alla kör efter sin egen förmåga och ingen kan säga att de inte blir starkare på vägen.
Här är det varken modeshow eller selfies vid spegeln som gäller. 
Här är svettig gemenskap nyckelordet! 

Om man får träningsvärk? Jo den sitter konstant i, mer eller mindre. Men du lär dig att leva med den och en dag är den din bästa vän. 



Jag kan bara skriva om hur min resa på fight fit varit,  men jag tror att många av er som provat kommer att hålla med mig, när jag säger att här med hjälp av denna tränings form kommer resultaten snabbare än vad man kan tro och jäklar vad roligt vi har det. 

Jag har kört i snitt 2-3 pass i veckan. 
Passen är måndagar,onsdagar,fredagar och Söndagar. 
4 pass någon vecka för att riktigt utmana mig själv.
Efter ca 6 veckor började jag rasa i vikt och jag började förstå vikten av att äta rätt för att orka med. 
Man MÅSTE äta mat! Minns det när styrkan sviker.

När 9 veckor totalt hade gått då såg man en rejäl förändring. 
 
Jag la ut bilden på mitt instagram konto och i efterhand är det många som kommit fram och sagt att dom sett den och blivit puschade att ta tag i sig själva. 
Sådant gör mig såååå glad. 




Armar har alltid varit lättare för mig att forma muskler medans rumpa och lår är ett svårt kapitel. 




Men jag kämpade vidare. Jag kände små förändringar och jag är idag väldigt glad över att jag fotat mig själv så mycket som jag gjort, det gör att man ser resultat de dagar man bara känner sig plöffsig! Ja de dagarna existerar fortfarande men de är inte av samma betydelse längre. 

Maj-15
På min 30 års dag tog jag detta kort. 


Om jag ser att jag förändras? 
Jag såg och var så glad. Jag hade nått mitt delmål. 
Jag kan varmt rekommendera alla att prova Mams fight fit. 



Efter detta då drog jag på mig en rejäl förkylning som höll mig borta från träningen i ca 1 månad och sedan kom semestern. 
Jag har nästan hela tiden hållt mig igång med Pw och lite små tränings tillfällen, nåt hemma snickrat och något gym pass. Jag har unnat mig massa gott nu under sommaren, vilket resulterat i 4 kg upp. 

Och resultat idag ser ut så här, 

Men vem av oss behöver lägga sig ner och dör för det? 
Det kommer en höst,vinter och vår att forma kroppen. Sommar och semester är till för att "vila"... 

Så nu lägger vi en ny växel och tutar och kör mot nya mål! 


Hoppas vi syns och ni vill genom min blogg följa min resa? 

Välkomna tillbaks, nya som gamla trogna läsare ❤️

Kort tagna av: Morgan Andersson/Fight fit Instruktör