Min lilla ängel...

Jo då min lilla ängel hon kan hon oxå. Då pratar jag förvandlingen till monster!

Startade dagen med ett kraftigt bråk uppe på maxi om att hon minsann aldrig får någonting.
Ni som följer min blogg borde vid det här laget veta att jag är väldigt duktig på att strö omkring pengar och att jag gärna skämmer bort min dotter.
Men nej minsann, hon får aldrig något.
Jag tog först en diskussion direkt under utbrottet och förklarade snällt och under lugn ton att snart är det julafton så önska dig den där katten.
När hennes raseri utbrott nr 5 kom så tårarna sprutade och hon fortfarande inte fått någon katt nere vid glass boxarna då spände jag ögonen i henne ordentligt och hotade - du är ett skrik ifrån att få åka hem, åka in på ditt rum!!!
Utan att du får leka med Mathilda som var dagens planering.
Hon tog mig då på allvar och gick tyst brevid och snyftade.
Vi hämtade upp Mathilda, de lekte fint tills maten. Då kom Ebbas 6e utbrott- jag vill inte ha pannkakor!
Det är en av få rätter min dotter skulle kunna leva på resten av sitt liv så jag blev ganska irriterad direkt.
Men de åt båda två, 4 pannkakor var.

Är det något som Ebba alltid varit duktig på så är det att aldrig kladda ner sig eller sin omgivning. Som 1 åring kunde hon på sin höjd dra ut Josefs dvd filmer från tvbänken. Hon har aldrig förstört något eller testat. Vi har varit väldigt lyckligt lottade med att ha en tjej som man aldrig har behövt vara nervös över.
Redig från början av sig själv.
Henne har jag litat på jämt.

Så nu till kvällen när jag kom upp och såg vårt badrum totalt nedkladdat av målarfärg, som för övrigt var slut i alla sina flaskor då vart jag knäckt.
Vart är min ängel!

Jag förstår att hon går igenom en fas hon med av all förändring.
Men måste det ske så här?
Vid säng dags hade vi pratat igenom allt och vi var sams igen.
Man ska aldrig somna osams eller att saker och ting är utredda.

Jag får hoppas att morgon dagen blir "bättre"...

Sovgott kära ni, sov gott!

#1 - - Jenny P :

Visst kan dom de härliga 6-åringarna;) Värsta åldern hittills enligt mig, viljan och envisheten är av stål... Många duster har vi haft här hemma. Men det sköna är att emellan dessa "skitstunder" gömmer det sig en liten ängel...