Tisdag=Löpning!

Tisdagar är favorit dag samtidigt som det är den värsta dagen på hela veckan. 
Ni vet vid det här laget, ni som har följt mig en längre tid att på just Tisdagar krånglar det mesta...
Likaså idag.
Det bästa är att jag slutar jobba kl 12, och har oftast tisdags mys. 
Det brukar innehålla både bubbel,god mat och massa skratt. 
Men... 
Nu är det SEPTEMBER månad och jag har slagit vad om att "träna mer &vitmånad" nåt internt som jag och de närmsta tränings kompisarna kommit fram till. 
Jag startade med svart helg direkt.
Jag och två till. Vi är totalt 4 styckna som slagit vad. Så än så länge går det toppen. Haha, karaktär nöll. 

Tisdagar har iaf blivit min och Magnus löp dag.
Jag trotsar min andnings förmåga och ger mig inte med detta påhitt. 
Kan man (läs jag) verkligen vara i så dålig kondis rent generellt att man inte ska klara 6 km utan att gå nästintill krypa? 
Jag får inte till det där med flåset. Jag tjippar efter luft och medans halsen bränner vill lungorna sprängas. 
Det är inte benen som ger vika. Utan kondisen! 
Jag måste jobba mer ännu mer på detta. 

Tips någon? 




#1 - - Emma:

Koncentrera dig på andningen, kommer du in där rätt så är det lätt att springa

Svar: Jag tycker jag gör det 🙈 men jag hörs ändå genom hela skogen....
Joztan

#2 - - Maria Pettersson :

Intervaller ☺