Påminnelse!

Visste du, att under en natt utsöndrar en människa 1,5 deciliter svett, och att en stor del går ut genom huvudet? Och att tio procent av tyngden av en två år gammal kudde kan bestå av döda kvalster och deras avfall?

Dessutom, efter tio år kommer din sovmadrass att ha dubblerat sin vikt från död hud och kvalsterbajs, enligt en undersökning från Ohio State University.


Alltså jag vill bara dö äckel döden. 
Fi fasiken! 
Gissa om jag de senaste dagarna tvättat allt som kommit min väg. 
Finns inte en kudde kvar i huset som inte fått en rejäl omgång i tvättmaskinen. 

Hur ofta tvättar du dina innerkuddar? 
Minst två gånger om året, helst flera gånger SKA man tvätta dom.
Jag har slarvat, men till mitt försvar så har jag fyllt på med nya. 
Men jag kan lova att jag inte kommer glömma det igen efter denna artikel. 

Dax att tvätta? 

#1 - - Sussie:

Ja fy, vilket snusk man lever i . Jag kör också med försvaret att jag faktiskt byter ut kuddarna rätt ofta, kan dock inte säga detsamma om madrasserna. Usch!

Svar: Jag vet 🙈 Madrassen vågar man knappt tänka på när man lägger sig. Tvättar iaf "skyddet" runt den ganska ofta.
Joztan