Tung i knoppen!

Dagarna rullar på och snart är vi framme vid mitten av Augusti, hur fort går det inte?
Jag tycker verkligen inte att tiden står stilla.
Snart är september här och då blir det diet som gäller. 
Bäst att passa på att moffa ordentligt. 


Förmiddagens pw blev med Dollar som sällskap. 
Blev cirka 1 timmes promenad i det fina vädret.

Eftermiddagen tillbringades i stallet med bästa brudarna. 
Det blev en riktig cirkus vill jag lova, då tjejerna slåss om ponnyn. 
Vem sjutton kommer "orka" axla rollen som ridlärare i framtiden åt de där? 
Idag sa Ludde till mig att jag kunde stanna på stallplan medans hon tog en tur med Ebba som ledare. 
-mamma,du stanna. Jag kan gå själv...


Super söta givetvis men ack så mycket vilja.
Jag axlar dock rollen som curlingmorsa och då ingår inte alltid glam. 
Spolspiltan var fylld av gegga så det vara "bara" för mig att sätta igång och rengöra. 
Vem har dött av lite smuts under naglarna? 




Kvällsträningen blev hos Petterssons.
Jenny styrde upp ett bra pass med 14 stationer*3 och svettiga blev vi nog alla. 



Jämnfota hopp med handstående...




Övning ger färdighet var det någon som sa till mig en gång.