Men vilket väder.

För att snabbt ladda batterierna efter 3 dagars festande så beslutade vi oss för att åka ut till svärmor och svärfar på Vålön. 
Vi hann nätt och jämt dit innan en storm med hagel och vind,regn,åska och blixtar drog in över oss. 
Jag har aldrig i mitt liv varit med om en sådan snabb vändning i väder. Från 28 grader varmt med klar blå himmel till 15 grader och svart. 

Jag drog den rejäla nitlotten och sprang ner till bryggan för att få på kapellet på vår båt.
Jag var livrädd och det gjorde så förbannat ont med hagelskotten!!! Japp det kändes som skott mot min näst intill nakna kropp (bikini) och stora som "hus" var de. Vi mätte de senare till 11*7 mm stora så inte konstigt att det kändes.








Efter cirka 30-45 minuter var det över och vi var lite chockade som sagt. 
Vi tog beslutet att dra in båten i viken för att vara på den säkra sidan. 

Till kvällen först kunde vi njuta av ett glas rött tillsammans med grillad mat.
Och Ludde badade återigen i sin lilla pool.
De bor så vackert.




Idag är det en annan livsnjutning. 
Vi tog båten till Alvön och njuter av kvälls sol och tystnad.


Kram på er