Sorry Girls but he's mine!

JAG är stolt över Magnus prestation i helgen i Nynäs offshore race.
Han höll vad han lovat, fokus till 100% och körde in som 3a på fredagen.
Trots att banan blev ändrad i sista sekund till en något mindre bana pga av vågor
Någon som undrar varför? 
Det fanns nämligen "bara" 14 räddningsbåtar istället för 25 som hade behövts. 
Det kallas stormbana. Stormbana? Vad är det då kanske någon av er undrar nu. Det är en bana som är inomskär för att man ska slippa "stormen" vågor och dylikt.
Men turen var vår och trots ändringar så fanns det gott om vågor och den störta delen av banan kördes ändå utomskärs. 
Ni minns kanske att jag skrivit om förr att vindstilla bleken är ett rent helvete för tävlingsbåt nr 158. 
Lördagen blev rena drömmen. 
Större vågor och killarna fick äntligen visa att köra båt det kan dom. 
Och fort gick det...
Klass vinst och totalsegrare över samtliga klasser.
Bra helg alltså. 


Jag har någonstans här i mellan stolthet och entuasiasm hotat några gånger med att vinner du inte snart så lägger vi ner! 
Hårda ord men rättvisa, Japp min fördel som sambo i detta är att jag kan säga så. Anledningen är att det tar alldeles för mycket tid från vår familjetid för att det ska vara ok att spendera så mycket tid på "älskarinnan" om det inte presteras och jag tycker att ska familjen bort prioriteras då ska det oxå presteras. 
Ganska sjyst deal! 
Jag är hård när det kommer till tävlings resultat och engagemang. En tävlingsport kräver det. Oavsett vilken sport det gäller. 

Men hur blir man bäst om man inte bara ska räkna med talang. 
Nyckelorden stavas familj. 
Med ett hemligt recept på Glädje, Organisation, samarbete och respekt. 
Utan sin familj som stöttepelare och sponsor kommer man inte långt...
Detta år är ett nybörjar år, ett test, en nyfikenhet på vad komma skall.
Nästa säsong blir något helt annat. 
Vi som familj stöttar till 100% hans beslut. 
Vi kommer att finnas där i med och motgång. 
Men framför allt så ska vi ha roligt.

Med dom orden skrivna så tackar jag för en otrolig första säsong. Jag tackar våra sponsorer. Och även ett stort tack till arrangörer och medverkande i samtliga tävlingar. 
Utan er... Tack! 



#1 - - Charlotte :

Grattis till vinsten!

Svar: Han tackar 😃
Joztan

#2 - - sussie:

Jättekul att dom vann!! Vilka fina kort du gör när du klipper ihop två olika. Kortet med båten ( el är det ett flygplan...) och priset är väl ett kort att rama in! Svårt att matcha med inredningen kanske, men funkar väl i truckgaraget, he he

Svar: Ja äntligen på tiden.
Haha, inrednings mässigt får jag oxå ge segern till Magnus, Han har beställt hem kort/tavlor från olika fotografer. Så just nu hänger tre ny tavlor nere i truckgaraget och några var påväg hem hit. Baah! Tror han helst vill ha dom i sovrummet?! (Snegla på älskarinnan) men det får bli på kontoret! Punkt slut 😜
Joztan