Gårdagens rätt...

Något jag längtat till länge har varit färsk pasta med krämig sås.
Igår skulle jag bjuda Linda på mat och då passade det perfekt att äntligen tillaga det.
Behöver jag nämna att grillat står mig upp i halsen?! 

Du behöver: 2-4 personer

1 st vitlöks klyfta
1 st scharlottenlök 
1/2 röd paprika 
5-6st soltorkade tomater
2-3 st kycklingfilé 
3-4 dl vitvin
2 kyckling buljonger
1,5 dl grädde
Dragon,salt,peppar och olja att steka i. 




Jag började med att tärna ner paprika, scharlottenlök,vitlök,strimla ner soltorkade tomaterna och stekte i olja. Tills fin färg och lukt såg bra ut. 
Skivade ner kycklingfilén och stekte tillsammans med resten.
Salta,pepprade, dragon! 
På med vit vin, igår tre apor som fanns i kylen hemma.
Lät det koka ihop!
Grädde och kycklingbuljongerna.
Mer dragon? 
En krydda jag älskar och passar kanon till vitt vin. 

Koka pastan. Igår vart det chili pasta. 
God, inte för stark.

Jag toppade rätten med permesanost och pinjenötter. 


Till detta serverades både rött och vitt vin ;)