Ett bra avslut.

Sitter i skrivande stund i bilen in från skärgården. 
Båt säsongen är med det över för i år.
En bra säsong med otroligt många varma dagar. 
En sista helg, ett sista dopp...
Vi avslutade på topp kan man lugnt säga.
Vi försökte få till en bra familje selfie.


I fredags tog vi oss ut till Alvön. Vi,Roslunds, stor Grund, Lill Grund och Carlarv med familjer.
Vi var inte ensamma ute vid bryggan det fanns fler som vill njuta av höstens värme och tidiga mörker. Jag tro vi var 12 båtar sammanlagt. 
Fredags kvällen var fin och vi grillade och njöt fullt ut. En speciell stämning faller över en när man vet att denna gång är den sista, Vi bara slappnade av helt enkelt. 
Vi höll oss vakna till midnatt sedan tackade tjejerna och jag för oss och kröp till sängs. 
Vilken natt! Det blåste upp och hjälp vad det slet och drog i tampar. 4 personer blev vi i dubbelsängen och nattens sömn blev snål. 
Men men jag klagar inte. Sängen är stor och mysigt är det ändå. Det är ju inte så ofta tjejerna vill ligga nära.

Lördagen startade på bästa vis. 
Vi korkade upp bubblet och vi tackade varandra för en perfekt säsong i en gemensam skål. 
Vem behöver tänka på smink och ytliga ting när man är bland nära vänner? Inte jag. 






Vi små smuttade bubbel hela dagen, diskutera världsproblem och åt gott.
Tacksamhet var dagens ord! 
Barnen tog ett sista dopp medans jag stod i vinterjacka, Kontrast.
Jag tyckte att de var lite väl modiga. Men det var deras vilja och jag får vara glad över att jag slapp hoppa i själv. 


Kl:21.10 var jag och Lydia tillbaks i bingen. Vi tog kvällen tidigt och somnade till SOS sällskaps resan. Lite nostalgifrossa lixom.

Söndag däremot  kändes tom! 
Båten skulle tömmas väl inne i hamn. Bilen fylldes till bredden och till och med barnen såg sorgsna ut när vi lämnade bryggan.









Ja det var väl det?! 
Tack för denna säsong. 
#1 - - Jenny P:

Vi får vara glada över en fin båtsommar, den har varit helt underbar :) Vi tömde också ur båten idag, fattar inte hur mycket man "samlar" på sig ... Nu får vi se till att få en bra höst o vinter också <

Svar: Ja det får vi ❤️
Joztan