Enligt mig- helt galet att det får gå till så här!

Det har nog inte undgått någon om "de 6 unga män som blivit friade från gruppvåldtäkt mot EN 15 årig flicka". 

Domaren: Hon kan mycket väl ha sagt nej | Nyheter | Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17559747.ab

Juridiskt sett verkar detta vara korrekt om man läser den gamla lagen men vart finns moralen i detta? 
Vad ger vi för bild till våra ungdomar genom att låta dessa "gå fria" ?
Att det är rätt att våldta? 
-Hon sa nej! Det borde räcka. (Så läser jag det) 

Som en del av samhället måste jag få säga mitt, få min röst hörd och säga att denna dom är fel.
Trots min brist på att vara insatt i juridikens värld. (Jag har affärs juridik i bagaget sedan gymnasiet men det kan knappast räknas som juridiskt insatt) 

Jag vill inte ens tänka tanken om det hade varit någon av mina tjejer eller någon nära. 
Jag menar självklart inte nu att min närhet är mer värd än flickans  men det hade inte bara berört utan det hade blivit endel av mitt liv. 

Den här stackars tjejen kommer få leva med detta hela sitt liv. 
För oavsett om hon accepterar domen kommer det alltid vara en del av henne.
Hon kommer bli ihåg kommen som ett offer för vissa och tyvärr för andra som en tjej med ett behov för uppmärksamhet. 
-Uppmärksamhet har det iaf givit. 

Är det verkligen så här vi vill att våra lagar ska vara? 
Vart fasiken har det blivit fel? 

Brrr, jag ryser...