Längtan... att bli ponny mamma

Om Ebba har fötts till att bli ryttare, ja det är min dröm, inte hennes...
Att jag alltid har velat bli "ponny mamma" är inget jag döljer.
Det vore helt fantastisk att få dela ett intresse som ligger mig så varmt om hjärtat (hästar) tilsammans med mina döttrar.
Tänk om jag själv hade fått haft de förutsättningarna som barn att ha en förälder som hade kunskap och viljan att kunna ge mig allt detta.
 
Ebba är mer eller mindre född i häst världen.
Under tiden hon befann sig i magen stod jag i ridhuset på kommunens ridskola och höll lektioner. När hon var 6 veckor gammal låg hon i vagnen på läktaren medans jag satt i sadeln. När hon blev stor nog att kunna sitta på en häst vart hon direkt uppjagad på hästryggen. När hon var 4 år gammal lät jag henne börja rida på ridskolan.
Hon grät!
När hon var ca 6 år gammal gav hon ridskolan en chans igen, hon grät fortfarande. Men inte av rädsla utan mer av prestationsångest.
 
 
Hade jag gjort henne livrädd för att misslyckas? 
 
 
Jag är ingen person som nöjer mig med en travhäst,lunkandes i skogen.
Jag köper inte saker på Börjes. (Billig häst saks affär)
Och jag vill absolut inte göra ett dåligt eller halvdant jobb när det kommer till en häst.
Jag vill tävla. Jag vill träna. Jag vill leva med häst.
Ett år är 365 dagar och en häst kräver samtliga av dom.
Som häst intresserad förstår du, som utomstående kan du absolut inte förstå detta.
Jag älskar hästar och jag älskar mina barn.
När Lydia planerades så bestämde jag mig för att lägga ner häst livet helt och hållet. Pga många faktorer men främst för att jag inte ville vara borta ifrån barnen så mycket som det krävs med att ha en egen häst.
En häst i dagens läge skulle kosta mig minst 2-3 timmar om dagen bort från familjen och det är inget jag känner finns att ge.
Men jag saknar det. Varje dag. Varje minut.
Det känns som något har dött inombords.
M förstår mig. Men Hur ska vi få tiden att räcka till?
 
Den perfekta lösningen, egoistisk må vara men vore om tjejerna vart häst intresserade. Två flugor i en smäll.
Så jag håller fortfarande tummar och tår över att gnäggandet ska ska skära in i även deras hjärtan.
Drömma får väl alla göra?
Lugn bara Lugn, jag kommer aldrig tvinga dom till detta och de kommer få välja själva över vilken sport de vill utöva.
Just nu är iaf Ebba inne i ett Stim om att  börja rida igen och hon kan sitta och titta ponny annonser på hästnet i flera timmar in dagen.
Det får mig att börja hoppas,
Som sagt detta är min längtan och min dröm.
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Emma - Pluggar till FOTOGRAF:

Åh älskar hästar! Saknar det livet :(

Svar: Visst är det jobbigt att sakna något så underbart. ❤️
Joztan

#2 - - Sanna:

Åh vad söta :)

Svar: Tack :)
Joztan

#3 - - Felicia:

Förlåt men vad tusan menar du med "nöjer mig inte med en travhäst"...??!

Svar: Jag förstår dig till fullo om du tog det negativt men jag är bara ärlig om hur jag känner. Jag vet att travhästar kan vara personliga och fungera i det flesta discipliner inom ridsporten till en viss nivå. En travhäst är uppfödd till att trava medans en häst med hoppblod rakt igenom, har lättare för sig att just hoppa hinder. Vilket är det jag vill. Jag kanske går miste om massa fina hästar där ute som just är travhästar men jag väljer ändå att satsa på en häst som är mer lämpad för det jag vill utöva än just en häst vilken som helst,shettis,fjording,kallblod,ponny,travhäst, kalla det vad du vill som går att ta med på en lunk tur i skogen.
Joztan

#4 - - Emelie - sealic:

åh, hoppas oxå att min/mina framtida barn kommer gå i samma spår så man kan som du beksriver dela samma intresse och få det möjligheter som jag aldrig fick att dela mitt intresse med en familjemedlem. Hoppas dom blir riktiga elitryttare när dom växer upp :)

Svar: Ja det får vi hoppas :) det skulle göra mig glad iaf 😜👍
Joztan

#5 - - othilia:

Hej älskar du hästar?

Svar: ❤️
Joztan