God mat för folk samman!

Med lördagen kom äntligen den underbara solen. Att man kan bli så lycklig av lite sol? Vi tog en skärgårdstur förut efter lunchen och vi räknade till 102 ilagda båtar för säsongen. Ganska bra för att hittills haft det skit vädret vi haft. Vi var 3 styckena som blev väldigt sugna på öka antalet till 103 och sedan kunna glida ut på årets första premiär tur. Men det får vänta en helg eller två,tyvärr. Men vi hinner helt enkelt inte än. Sen är det väl som alltid gnälligt seglar folk som ska börja grymta om att det "förstör" lugnet i deras skärgård. Ja inget att lägga energi på men man kan ju undra varför de valt att placera sina boende ute i skärgården som är en tillgång för alla om de anser att det stör med biltrafik på kvällarna och högljudda motorbåtar på dagarna? Bara en fundering som sagt. Ebba ligger för tillfället i badet och gör sig ren för att om en timme åka med Josef och Sara till London. Hoppas de får kanon väder och en riktigt trevlig resa. Nu ska jag pussa på Manni som Ebba beordrat mig att göra tills hon kommer hem, inte ens mat fick jag äta. För då fanns risken att jag skulle sakna henne på tok för mycket och hon ville inte att jag skulle bli ledsen. Så puss kalas i 4 dagar är väl ändå det bästa man kan få när det bästa inte finns hemma?! Kram på er