en novell

Dax att presentera Ella 28 år, lägenhets innehavare i stockholm. RESER,bloggar, aktiv inom politik. Jobb- klädbutik.
Hemma gård i värmland, familj 1 mamma 2 "pappor" " massa syskon"...  uppvuxen på hästryggen. även fotboll kickade hon en gång i tiden.
Lång, blond med slingor brunt guld. världens blåaste ögon. SINGEL.

Vaknar, huvudet ekar!
Vatten? nån? snälla.
Ensam idag igen? haha nej tydligen inte. Någon har brett ut sig i sängen. Minns hur
vi valde att gå hem till mig. Antagligen för att jag ville visa upp min städade lägenhet och den nyinköpta. Min nyinköpta gör mig så stolt. Den glänser, glittrar, och är ett riktigt fynd. Ett "flipperspel". Min granne hade haft den länge och
när han skulle sälja den var det ingen som ville gå 12 trappor ner med ett "svin tungt FLIPPER SPEL" så utryckte sig folk.
Grannen hade ändå skrivit i annonsen att billigt pris pga. svåråtkommligt! haha så där stod han nu, med ett flipperspel och han behövde ytan till ett nytt skrivbord. Jag erbjöd honom ett skambud för att bara rulla in det till mig. Och så blev det, så nu är jag ägare till en egen maskin. Den är en riktigt utstickare i lägenheten. Min lägenhet är vit, svarta ramar, vita blommor. Ett stort skrivbord engelskstil, står snett ut från en vägg. Råkar även bli garderob, tvättkorg, sopnedkast då och då. Men det är fint. Jag har en underbara soffa, den perfekta för att mysa ned sig i.
Sen får det inte plats så mycket mer. Sovrummet så klart. Lilla lilla lilla köket 2 kvm och en toalett på jag når nog samtliga väggar om jag sträcker ut hela kroppen, den är oxå liten men mysig.
Älskar stockholm. Jag lilla värmlänska tösen. Ensam i stora staden.

Jag har bara bott här i 3 år men jag är fast.
Fast att inte bli lycklig.
Min lycka gick vidare.
Nje, jag är inte bitter, förkrossad än kanske?!
Tar ingen för givet iallafall så mycket kan jag säga.

-Hej, är du vaken?

jo du lilla vännen, jag vaknar med tuppen. Samma kille som följt med de tre senaste gångerna jag varit på valvet. Han är vän med en gemensam vän från skoltiden i värmland. Första gången vi presenteades för varandra var det under en katastof händelse. Jag hade fått en hel drink häld över mig av en oskicklig servitris, jag var ursinning! Och träffade Anders den gemensamme vännen. Han fick mig att börja skratta igen efter att jag trott kvällen skulle vara förstörd av drinken. Han presenterade mig för hans vänner och talade om att jag var en tjej av stål. Henne ska ni passa er för. Hon är värre än atombomberna och det är henne vi skickar ut i krig när allt känns hopplöst.

Vilken bra början. Hjälp vad skulle de tro om mig? ANDERS...

Men där satt du, och log. Du lärde mig att rulla en kapsyl på fingrarna den kvällen kommer jag ihåg.
Ja och här är du nu, men snart går du. Det hör till. Du har förmodligen lärt dig av mig vid detta lag att det är ingen idé att stanna efter att du vaknat, för jag har minst 100 saker som ska göras och det blir bara mer stress om du sitter här och glor. Så du klär på dig, säger att vi hörs senare på sms och försvinner.

Fast han har fått mig intresserad! Hemlige mannen.