"pricken över i:et"

Gårdagen kan läggas till i historieböckerna.

Jag åkte till "alla heter Glenn i Göteborg" och Göteborghorseshow. Det första man fick reda på var att man inte var betrodd att köra hem i mörker, så det var bara att sätta sig bakom ratten och köra första biten. Nu såg varken Fia eller jag detta so ett nederlag då vi tänkte "perfekt" alkohol kan förtäras under dagen.

Tycker själv att biten jag körde gick bra (ett motorstopp). Fia tog över, in i gbg. OCH HÄR BÖRJAR ÄVENTYRET!!!
Att se paniken komma i Fias ögon mitt under rusningstrafiken, haha. Bäst var när Carro även lyckades få henne ännu mer panikslagen- Fia ,du vet att dú måste se upp för spårvagnarna oxå?

Byte. Carro bakom ratten. Snurrade in i parkeringshuset (det lilla rosa) vid lisseberg. Parkering avklarad.

Vi börjar promenera mot skandinavium, Fia kommer på halvvaägs att hon glömt sin mobil i bilen.

Väl inne på mässan, alla insåg nog den första timmen att hmm ja vi hade inte handlat något. Fia och jag drog oss till alkoholen istället. Är det detta en hästmässa ska gu ut på? dricka alkohol? spendera mer pengar på mat och dryck än på hästsaker?
Ändring.
Ja vi handlade nog upp agrias lager på stalltäcken, 7 st?

Jag handlade ett nytt bett, agria hoppluva och ett schabrak.

Mycket av själva showen såg vi inte. Jo en ny liten häst har funnit mitt hjärta, ALGOT! riden av Svante.

Nu till hemfärden:
Vi hade alltså 7 täcken, fullpackade i tre stora agria (liknande ikeapåsar) påsar proppfyllda med täcken, alla hade minst 2 påsar var, och tunga dunkar bvitamin.
Ut ur "hallen! för att gå halvvägs...

Alla har fått lärt sig som barn, När du lämnar en plats titta dig omkring för att se att du inte glömt något!
Alla utom Caroline Svärd tydligen.
- Josse, jag har tappat väskan???! och där i finns bilnyckeln.

Nu återfann vi väskan genom att Jenny fick ringa Calle som fick gå och titta vid våra platser där vi suttit.
Men innnan vi visst att han funnit den, hann vi spriga tbax, carro med gråten i närheten, Hon höll på att bryta benet i trappan, bli utskrattade av en turk. Inse att inte väskan fanns där. CARRO var nära ringa Jonas om extra nyckeln. Jag bröt ihop i gapskratt!!

Haha vart en kul slut kläm på en kanon dag.


" ensam är starkast"...

//josse

#1 - - Mia:

Hej!



Verkar som det vart en händelserik dag! Va tusan, trodde nog att du skulle komma hem med mer "snyggo" grejer än hästtäcken ;)

Hur fula var de där ridstövlera egentligen?? ;)

Må gott

Mia

#2 - - Anonym:

de var ganska fula måste jag erkänna...

Men anledningen till att jag inte shoppa mera var ju för att inget av det jag ville ha, fanns inte.

Men den som spar den har.

Har börjat rida igen så träningsbudgeten ökar!!!

:P

#3 - - carro:

Hahahhaha jag tyckte du fick ihop en ganska bra sammanfattning av hur våran dag var :) Men det var så här i efterhand e det ju helt sjukt kul allt men just då i det ögonblicket så vare inte så spec kul faktiskt när du stod där å skrattade åt mig å sa att "det ordnar sig, carro" Just då hade jag lust att slå dig hårt :)