måndagsträningen.

Måndagens träning:

Åkte dit med hjärtat i halsgropen då jag visste att det var föräldramöte på kvällen och en viss sambo skulle bli väldigt arg om jag inte följde med på detta.

Vi red fram lite självständigt till en början. Nicke kändes fin, lite stark i högersidan.
Öppnor,slutor och utnyttjan av bommarna på ena långsidan (slalom) gjorde susen.
Galoppen var bra egentligen från första stund. Han lyssnar riktigt bra både på ökningar och minskningar.

Dagens övning moment 1: Vi skulle träna avstånd med hjälp av bommar på ett "S" spår. Ingen av oss visste hur många meter det var i mellan utan vi fick tala om innan och rida på det vi sade. Funkade i bland och ibland inte.
Bommarna lades ut på rakt spår med böjt på slutet och nu fick ingen rida på de siffror som någon annan hade nämt.
Ja på en linje som var egentligen 6 galoppsprång, fick man in både 11,12 och 4½ haha. Ja men man lär sig med blicken.

Dagens övning moment 2: Förra veckan hoppade vi oxer 5 galoppsprång oxer på ena långsidan.

förra veckans bana.

Denna vecka såg banan precis likadan ut bara att vi la till bommar mellan oxrarna för att hästana skulle få rundare språng mellan hindren.
Gick bra i den linjen. Jag får mkt hjälp av bommarna att bromsa upp det hela.
Men jag känner själv att jag måste bli mer reaktionssnabb efter hindren. "Ner i sadeln,håll om".

Dagens övning moment 3: Räcket med vatten mattan som vi hade förra veckan togs bort och det blev bara kombinationen kvar med 1 språng i mellan.
Vad ska man tänka på när man hoppar kombination??
I mitt fall samma sak här, kom ner i sadeln efter första hindret så blir det inte onödiga rivningar på hinder nr 2.

Dagens övning moment 4: Banan sattas ihop igen.



Banan startar vid den rosa pricken och de blå sträcken är bommar.
Ni får iaf en bild av hur det såg ut.

Hoppade banan och det gick lite fort på sina ställen en tiger+ en tiger är ingen bra kombination.
Nästa pass får nog jag vara en lat säl.
Hoppade av trodde jag var klar. Höll igång honom och gick hela tiden medans de andra hoppade.
Och då kom det -Du är inte klar. Vill se en till runda. UPP MED HINDREN.
Jag klarade banan igen betydligt högre och red mkt bättre, behöll fokus hela rundan.

ÖVNING GER FÄRDIGHET...

Ska tävla till helgen igen.

HÖRS!!!

ps. Jag hann till föräldramötet ds.

#1 - - Carro:

Jisses vad ambitiös du är som ritar upp allt. Duktig josefin klapp på huvudet