Hej!

Oj vad länge sen jag skrev.
Hösten är iaf här, skönt. Det är så fint, de fina dagarna.
Det är dax att utvärdera termin som varit.
Mitt mål denna höst var stadiga 1 meter klasser med "nytrollet".
Självklart kunde jag ha gjort fler starter under hösten men nu har jag bestämt mig för att bara rida en tävling till innan det blir vintervila.
Änn så länge så ser väl statistiken bra ut. Har inte åkt på någon tävling utan att ha gått felfritt på hinder i minst en klass/tävling.
De fel som blivitt är sådana som bara att går att jobba med, inget att gnälla  över.
Ser fram imot en vår med nya mål.

Snart dax för vila på killarna,
och vila för oss.
Hur många mil har vi inte åkt i år med bil och transport???

Men övning ger färdighet.
 


Ja skänklarna har fått bättre läge. Men för i he.... sträck på dig!ler
Och mammas lilla fram och avskrittare gör ett tappert jobb.

Lite träningar senaste tiden.
Tar med ett markarbetspass för Therese. Jätte enkel och lätt övning att ta fram hemma.


rider fram hästen på långsidarna skänkelvikningar in mellan bommarna, skänkelvikning ut. Andra långsidan blir volt över bommarna.
Samma sak i galopp, fast hästarna ska vara raka innan "gå i mellan bommarna" raka mellan bommarna (utan att byta galopp) och raka ut mot spåret igen. De ska gå runt på volten med bommarna med hjälp av skänkel, inte hand.
Medellinjen var uppbyggd med små hinder bara för att ha lydnaden.

Var och hopptränade för Nicklas i väse i söndags (banhoppning) väldigt nöjd. Jag hade inte hoppat på två veckor sen tävlingen på Hammarö. Han hade fått vila hela första veckan efter den och veckan efter lugn mest dressyr ridning hemma. Så jag trodde nog att jag skulle komma med en vilde.



RED IN på ett litet kryss, 7 galoppsprång ut till ett kryss. Rundade en oxer hoppade ett litet kryss 7 galoppsprång till litet kryss. Svängde höger efter det, väldigt kort sväng oxer 7 galoppsrång framåt trippelbarr. Höger sväng efter det. Snettigenom kombination 1språng ut i mellan två hinder. Vänster sväng LÅNGSIDAN, oxer 6 galoppsprång, oxer.

slut för denna gång.
HEJ HEJ!!!