veckan som gått v.23

ursäkta alla stavfel...

Börjar med lördagen, jätte fint väder. Jag gick till jobbet slutade kl 15. Hannis och Ansi kom dit, vi hadlade för att grilla och gick hem till mig. Grillade gott gott gott, dagen första cider togs.
dax att göra iordnings sig. Det blev den rosa kjolen och ett nytt linne jag fått under dagen. De blommiga vagabond skorna. Snyggt. Kjolen fick 5+++++ av Linda, Gott betyga!
Kvällen var jätte trevlig med Giirlsen. Jag fick nagellack rosa och rosa, ansiktmasker, en ögonpenna (blå) och halsband och liten väska att ha allt i. Kvällen bestod av hotshots som "givna grisar"...
Vi slutade på Mastmagasinet,torggrillen och en jäkla väntan på taxi. var hemma runt 4 tror jag.

Vaknade upp på Söndagen, lika fint väder denna dag. Min födelsedag. Mamma,Göran och Emma kom förbi på frukost.
Efter det beslutade vi (familjen) för att åka ut till skärgården och båten. Blev en tur på sjöa som avslutades med pizza i båten. På kvällen kom josefs mamma,pappa,syster med man,barn hit på grill. Det serverades hemma gjorda hamburgare med klyft potatis. Lyxade aven till det med att lägga hamburgarna i chibata bröd,gott gott gott. Med vitlöksdipp,tzatziki och advokadoröra.

Måndag: ledig. Hjälpte Josefs systers farbror att flytta. Massa lådor,massa skräp och en väldans massa trappor. Efter det åkte jag med min mor till våran sommar stuga "rävstugan" som ebba säger. Solning,underbart! Åt årets första färsk potatis,sill, gräddfil m gräslök. okej jag åt köttbullar. PÅ kvällen var det hoppning på tapeten. travhoppning och linjer.
Fia Farkas kom och hoppade med oss samtidigt,kul. Hoppningen gick bra under delen travhoppning. travade 1,10m utan direkta problem. Jag måste bli stilla i hand tidigare bara. När vi kom till linjen 14 meter kan jag säga att tigern kom fram i Nicke. Shit, det går fort. Halt,Halt, halt. det hjälper inte så mkt,tyvärr! Klarade linjen, men dock inte med godkänt resultat om jag får bestäma. Galoppbommarna gick det bättre på tillslut. Nicke är svår men speciell. Det ska nog gå att bli vi två??!

Tisdag: regn, städade hemma och Jobbade.

Onsdag: Heldag på jobbet med möte på kvällen, Hann iaf hem till greys.

Torsdag: åkte till stallet. Det var första gången på länge jag var omotiverad. Jag valde att städa i stallet istället för att rida i regnet. Blev jätte fint,hoppas jag?

Fredag: Jobbat och kvällen var Ebbas och min. Fingerfärgsmålning. Blev jätte fina tavlor. Godnatt sagor och sen en film för mig själv.

/hej hej.