v:24

Ny vecka,ny planering.
¨
Måndag: bomövning hemma på banan.
Tisdag: Mona rider.
Onsdag:bomövining igen
Torsdag: hoppträning Niklas
Fredag:vila
Lördag:skogen
Söndag:ev åka in och hoppa crk.

Idag måndag "bomövning" gick jätte bra. Banan såg ut så här, På mitten hade vi ett kryss längs med medellinjen, på högra sidan om det la vi tre bommar med kort avstånd. På vänstra kortsidan (framifrånsett) hade vi tre upphöjda bommar med långt av stånd (böjtspår). Allt gjordes i olika ordningar så Nicke aldrig visst vad som skulle komma härnäst. När det kändes ok rullade vi ut bommarna med långt av stånd till galoppbommar i stället, fortfarande på böjt spår. Samma sak här, "ett steg före hästen" vända,volta,halt,galopp,trav,skritt, när han kändes lydig där, ställde vi upp räcken på ena långsidan med tre långa galoppsprång i mellan el 4 korta. Beroende på håll utgick vi från galoppbommarna på kortsidan så antingen började man med de för att sedan gå in på långsidan med räckena eller tvärtom. Räckena först cirka 5 galopp språng in på galoppbommarna. trav efter dessa och ut på dee bommarna med kortavstånd. avslutade hela passet med att sätta upp en oxer på långsidan och bara rullade på.

Jag hade en väldigt lydig och nöjd häst när jag gick in till stallet.
Tack Jenny för all hjälp idag.

Helgen vart lugn på alla plan.
Firade nationaldagen upp i Filipstad med Jenny och Cigge.
Kvällen var jag sällsapsdam åt min sambo på fest hemma hos daniel och Kacki. trevlig tillställning.
kvällen outfit blev svarta jeans och svart body under. Giirlshalsbandet och sotig blick. Det coolast av allt var att jag hade min mammas skor, ett par gabor bruna heltäckande hög klack, inköpta någonstans -80 trodde mamma. Snyggt.
Dock inte det bekvämaste med höga klackar för en hästtjej som går i stallkängor. Men något ska jag ha lärt mig genom att ha jobbat inom skobranchen en liten stund.

god natt.